Egyre több munkahelyen biztosítják az irodában dolgozó munkatársaknak az otthoni munkavégzés, a home office lehetőségét. Persze ez bizalom kérdése, de aki otthon nyugodtabban tud elmélyedni a munkájában, mint egy nyitott irodában, az imádja. Ez persze a munka jellegétől, a főnöktől, s az otthoni lehetőségektől is függ. Ma az otthoni munkahely kialakításhoz hoztam példákat.
Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni egy dolgozószoba megteremtésekor? Először is, hogy mennyire jellemző az otthoni munka? Rendszeresen, naponta több óráról vagy alkalmanként egy-egy órácskáról van szó? Történik-e otthon ügyfélfogadás? Milyen a munka jellege? Csak számítógépes munkavégzés van vagy esetleg tervezés akár nagy helyigénnyel? Kell-e iratokat tárolni, ha igen mennyit? Vannak egyéb tárolandó anyagok, minták, könyvek, katalógusok? Van-e bármi különleges eszközigény?
Fenti kérdések megválaszolásától nagyban függ, hogy mire is van szükség feltétlenül, mi az, amihez ragaszkodni kell, s mi az, ami jó lenne, ha megoldható lenne, de lehet belőle engedni. A következőkben kiragadott példákat találhatsz a különböző igények megoldására. Ez is olyan kérdés, amit fontos testre, az adott munkára és emberre szabni, akkor születik a legjobb megoldás.
Lehet, hogy eleve otthon dolgozol, mert saját céged, vállalkozásod van. Ilyenkor már a ház, lakás berendezésekor fontos gondolni erre, s egy külön szobát biztosítani a nyugodt munkavégzéshez.
Persze sokaknak nem adatik meg hely hiányában a külön dolgozószoba, ilyenkor, ha lehet, legalább egy jól elkülönülő sarkot, beugrót próbáljunk meg "lecsípni". Fontos ez nemcsak a dolgozónak, hanem még otthon tartózkodó családtagoknak is.
Sok lakásban valóban kicsik a helyiségek, s még a külön sarok sem biztos, hogy megoldható. Ilyenkor jönnek az igazán apró és ötletes megoldások.
Ha tetszett a cikk, ne feledd el megosztani barátaiddal is! És hívj, ha segíthetek! :)